Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/lilacbgp/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/lilacbgp/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/lilacbgp/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
Червена стая 205 Падането на ангелите-бунтовници - Пансион Люляк
Резервирай
Червена стая 205 Падането на ангелите-бунтовници2018-11-21T16:10:31+02:00

205 Падането на ангелите-бунтовници

 

  • Невероятна гледка към дъбовата гора

  • 42 инчов LED телевизор

  • Южно изложение

  • Инфрачервена топлина от кварцов камък

  • Уютен мокет

Падането на ангелите-бунтовници 1562г. Питер Брьогел Стария Маслeни бои върху панел Кралския музей за изящни изкуства на Белгия Брьогел рисува тази картина, когато все още живее в Антверпен и снабдява с рисунки гравьора Иероним Кок, който след това ги използва за печатане. Обръщайки гръб на тогавашния преобладаващ италиански стил, той се впуска в по онова време старомодните традиции на света на Йеронимус Бош. Очевидно разбърканата композиция от лица и фигури на картината е смущаваща. Чудовищата, коита се появяват от далечни дълбини в ореол от светлина, са изхвърлени на Земята като разбила се вълна. Ангели се борят с тях, предвождани от Сент Мишел. Тънък като вейка в златната си броня, той замахва с меча към дракона със седем короновани глави. Боят между архангел и падналите ангели е описан в книгата Откровение (12, 3-9), често илюстриран от Средновековието насам.

В картината на Брьогел насилието не се изразява в горчивият характер на битката. Всъщност Сен Мишел и войските му не изглеждат силно застрашени от демоните, а от интензитета на струпването им – пъклено жестоко и безкрайно. Това пълзящо, отвратително множество, което се прокарва по цялата повърхност на картината е в забележително единство, което увеличава неговото въздействие. Взаимствайки от растителни и животински елементи, органични и човешки светове, Брьогел създава мелези, деформирани същества, които са отвратителни, но също и най-любопитно-фантастични. Мидени черупки, присадени върху гигантска скарида, човешка глава с крила на пеперуда, свързани с безформено, подуто тяло, подпухнал гном, с издължен шлем на главата си, носи слънчев часовник, лепкави риби с ръце, гущерови скали, ракообразни лапи… наглед безкраен списък.

В мелето всеки елемент се различава по особената си текстура. С издължените си и изискани силуети, елегантно облечени в деликатни, светли одежди, Сен Мишел и неговите съюзници автоматично са на страната на доброто. В състояние на благодат, който им позволява да доминират над чудовищните орди, те се придвижват в ясно и лазурно небе, което е в дълбок контраст с тъмнината, запазена за бунтовниците.

Червеното е най-въздействащият и активизиращ цвят. Неговото влияние е изключително интензивно. Червеното стимулира и възвръща енергията и самоувереността, но също символизира агресия и арогантност. Символ е на разкош, но понякога издава цинизъм и насилие. Червеното издава необходимостта да се бориш. Този цвят стимулира апетита и подтиква към разговори.  Влияе затоплящо на хора, които постоянно чувстват, че им е студено.